Тифлопедагог

Використання дидактичних ігор та завдань в процесі корекційно – відновлювальної роботи

Для відновлення гостроти зору і розвитку зорових функцій вихователі і тифлопедагоги використовують спеціальні дидактичні ігри – вправи і завдання, які передбачають тренування зору, формування у дітей певних уявлень про предмети і явища, розвиток зорової уваги і пам’яті.

Важливо пам’ятати, що дидактичні ігри та завдання для розвитку зору і зорового сприйняття підбираються індивідуально для кожної дитини в залежності від стану зору і періоду відновлювальної роботи.

Спеціальні дидактичні ігри і завдання використовуються тифлопедагогом на підгрупових та індивідуальних корекційно – компенсаторних заняттях, а також у другу половину дня вихователем в індивідуальній роботі.

Пропонуємо вашій увазі дидактичні ігри та завдання, які педагоги нашого закладу використовують в процесі корекційно – відновлювальної роботи:

 

Ігри – вправи на розвиток зору:

Ігри на розвиток гостроти зору:   

  • мозаїка різної величини та форми;
  • конструктор;
  • сортування насіння;
  • нанизування намиста на шнурок;
  • обводка по зовнішньому та внутрішньому контуру;
  • плетіння “ килимків” з різнокольорових смужок;
  • різні види шнурування;
  • малювання через кальку;
  • розглядання картинок в моноскопі.

 

Різні види шнурування

 

Сортування насіння

 

Нанизування намиста на шнурок

 

Обводка по зовнішньому та внутрішньому контуру

 

Мозаїка різної величини та форми

 

Плетіння «килимків» з різнокольорових смужок

 

 

Ігри на розвиток окорухаючої функції:

  • обводка по зовнішньому та внутрішньому контуру;
  • малювання по пересіченому контуру;
  • малювання через кальку;
  • спостереження за іграшкою, що рухається:
  • лабіринти, прості та складні;
  • сполучення об єктів на перфокарті;
  • малювання по крапках.

 

Обводка по зовнішньому та внутрішньому контуру:

 

Малювання по пересіченому контуру

 

Лабіринти прості та складні

 

Сполучення об’єктів на перфокарті

 

Ігри на розвиток бінокулярного і стереоскопічного зору:

  • злови рибку;
  • кільцекиди;
  • метання в ціль, в обруч;
  • більярд;
  • футбол ( настільний);
  • конструктор;
  • співставлення об єктів за контуром;
  • розглядання картинок у стереоскопі;

 

Співставлення об’єктів за контуром

 

Ігри – вправи на розвиток зорового сприйняття:

Ігри на формування просторових уявлень та орієнтування

  • лабіринти;
  • слухові диктанти;
  • “ Що ближче? Що далі? “;
  • “ Що справа? Що зліва?”;
  • “ Скажи, де знаходиться?”
  • план – схема;
  • “ Знайди скарб”;
  • ряди і стовпчики;
  • знайди напрямок;
  • проклади доріжку.

 

Що ? Де знаходиться?

 

Проклади доріжку

 

Ігри на розвиток функцій розрізнення кольорів і форм:

  • кольорові замочки;
  • підбери за кольором, формою;
  • підбери комплекти ( сервіз, костюм) за поданим еталоном кольору чи форми;
  • співставлення за контуром;
  • розклади по відтінках;
  • виклади за зразком;
  • дофарбуй райдугу;
  • склади з геометричних форм;
  • склади ціле з частин;
  • кольорове і геометричне серсо.

 

Співставлення за формою, кольором

 

Співставлення за формою, кольором

 

 

 

Знайди за кольором

 

 

Ігри – вправи на розвиток психічних процесів (уваги, пам яті, мислення):

  • склади картинку;
  • склади ціле з частин;
  • лото;
  • мотрійки, пірамідки;
  • коробки – вкладки;
  • “ Що змінилося?”
  • знайди два однакових об’єкти;
  • чим відрізняються;
  • виклади за зразком, по пам яті.

 

Склади з частин ціле:

 

 

 

Знайди пару:

 

Знайди відмінності

Дитячий навчальний заклад №28 - 2020 рік. Всі права захищені.
Download Joomla Templates