Майстер-клас «Вдосконалення сенсорного досвіду дошкільників з порушенням зору засобами гри»
Майстер-клас «Вдосконалення сенсорного досвіду дошкільників з порушення зору засобами гри»
25 вересня на базі ДНЗ № 28 компенсуючого типу для дітей з вадами зору відбулось методичне об’єднання тифлопедагогів Вінницької області на тему: « Створення корекційно – розвивального середовища для дітей з порушеннями зору».
В рамках цього заходу було проведено майстер-клас «Вдосконалення сенсорного досвіду дошкільників з порушенням зору засобами гри». (Провела вихователь Волошина Н.А. – Лауреат Всеукраїнського конкурсу «Вихователь року – 2013»).
Дороговказом для сучасного педагога є створення умов для здійснення повноцінного самостійного розвитку дитини, формування у неї життєвого досвіду, прояву особистісного потенціалу, про що наголошується у Базовому компоненті дошкільної освіти в Україні.
В наш час розвитку інформаційних технологій, дитина стає далекою від реалій життя і живе у віртуальному світі. З розвитком новітніх комп’ютерних програм, телебачення, діти, особливо ті, які живуть у місті, пізнають світ, знайомляться з ним через монітор або екран. Зображення на екрані позбавляють дитину можливості відчути предмет на дотик, визначити його фактуру, запах, а отже руйнують зв’язки малюка з реальним світом. Тому сенсорне виховання є не лише однією з базових компетентностей розвитку дитини, але й основою, на якій формується успішна соціалізація, цілісний світогляд, психологічне становлення, мовленнєва компетентність та підготовка до навчання у школі.
Оволодіти будь-якою практичною діяльністю, необхідною дитині, а особливо з порушенням зору, дають змогу засвоєні сенсорні знання та вміння. Вони не втрачають значення зі вступом дитини до школи і відіграють важливу роль у житті дорослої людини. Сенсорний розвиток відбувається на основі функціонування системи аналізаторів, що забезпечує багатомірний зв'язок зі світом, сприяє життєвій активності. Із сенсорного розвитку виростає логічне пізнання, яке прискорює накопичення нових чуттєвих даних, сприяє їх включенню до раніше створеної системи знань і досвіду. Чим вищий сенсорний розвиток дитини, тим більше фактів і явищ потрапляє у сферу її сприймання.