Презентація посібника «Сходинки пізнання»
Майстер-клас «Вдосконалення сенсорного досвіду дошкільників з порушенням зору засобами гри»
25 вересня на базі ДНЗ № 28 компенсуючого типу для дітей з вадами зору відбулось методичне об’єднання тифлопедагогів Вінницької області на тему: « Створення корекційно – розвивального середовища для дітей з порушеннями зору».
В рамках цього заходу було проведено презентація посібника «Сходинки пізнання»
Автори: Рублевська Т.А. – завідуюча ДНЗ
Лучко О.Р. – вихователь – методист
Шевченко О.В. – вихователь-тифлопедагог.
(Презентувала Шевченко О.В. – вихователь-тифлопедагог).
Аби навчити дитину пізнавати світ, виявляти властивості об'єктів, зна¬ходити нове у знайомому, знайоме у новому, радіти зі своїх відкриттів, ми наповнюємо простір різноманітними іграми. Педагоги закладу створили яскравий багатофункціональний ди¬дактичний посібник « Сходинками пізнання».
Посібник представлений у вигляді 2-х пірамід: 10-сходинкової та 5-ти сходинкової, які у розкладеному вигляді однакові за висотою, незважаючи на різні за розміром куби. На кожному кубі є 5 робочих граней (сторін), на яких містяться різні ігри та вправи. На кожній викладеній піраміді налічується по 5 ігрових граней, кожна з яких має ігри, підпорядковані реалізації конкретної мети(розвиток дрібної моторики, орієнтування у великому і малому просторі, розвиток дотикового сприймання, склад числа, навчання читанню і т.д.)
Посібник є яскравим та привабливим естетично, що викликає неабиякий інтерес у малюків. Він мобільний, оскільки його можна легко переносити у певне місце, склавши всі куби в один, доступний у використанні, виготовлений із екологічно чистого матеріалу, може використовуватись у роботі з дітьми різних вікових груп (різного рівня розвитку). Посібник може використовуватись як демонстраційний матеріал.
Даний посібник може використовуватись під час фронтальної, групової та індивідуальної роботи з дітьми, а також під час різних видів діяльності (розвиток мовлення, математика, грамота, зображувальна діяльність, конструювання), при організації дидактичних і розвиваючих ігор, під час індивідуальної роботи з дітьми, під час сюрпризних моментів на заняттях. Представлені у посібнику ігри розкривають зміст різних лексичних тем, як от: дерева, квіти, тварини (екзотичні, свійські), комахи, транспорт, одяг тощо.
Пізнавальний розвиток дитини здійснюється в процесі пізнавальної діяльності за напрямками: « Світ навколо нас», «У світі чисел і цифр», «У світі форм і величин», «У світі простору і часу», « Мовленнєвий світ».
Сенсорне виховання, просторове орієнтування — цілеспрямовані педагогічні впливи, що забезпечують формування почуттєвого пізнання й удосконалення відчуттів і сприйняття.
Дитина пізнає навколишній світ, а також явища природи, події громадського життя, доступні спостереженню. Добре розвинена здатність сприйняття необхідна, і її потрібно розвивати в дітях. У процесі всієї життєдіяльності дітей відбувається накопичення ними сенсорного досвіду, збагачення їхнього світовідчуття, підвищення емоційного тонусу, активізація позитивних знань, пов'язаних зі сприйняттям явищ навколишнього світу, пробудження інтересів, формування потреб.
Дитина в житті зустрічається з різноманіттям форм, барв та інших властивостей об'єктів, зокрема іграшок і предметів домашнього побуту. Вона знайомиться і з творами мистецтва: музикою, живописом, скульптурою. Малюка оточує природа з усіма її сенсорними ознаками: багатокольоровістю, запахами, шумами.
Розвиток пізнавальних інтересів дошкільників є однією з актуальних проблем педагогіки, покликаної виховати особистість, здатну до саморозвитку та самовдосконалення. Це питання є особливо актуальним на сучасному етапі, так як воно розвиває дитячу допитливість, допитливість розуму і формує на їх основі стійкі пізнавальні інтереси через дослідницьку діяльність. У кожної дитини індивідуальні пізнавальні здібності. Здібності виявляються не в знаннях, уміннях і навичках, як таких, а в динаміці їх придбання.
Наявність відповідного матеріалу дозволить не тільки підтримати спочатку властиву дитині пізнавальну спрямованість, допитливість, не дати їй "стихнути", а й розвинути її пізнавальні інтереси.