Дидактична гра «Чарівні палички»

 

Пропонуємо вам ознайомитись з дидактичною грою «Чарівні палички» 

Гра для дошкільника – справжнє життя зі своїми радощами і прикрощами. Водночас вона для нього вільна діяльність, адже грає дитина без примусу, із задоволенням. Найперша цінність гри у тому, що в ній дитина легко засвоює те, на що в інших умовах потрібно витрачати значні зусилля.

На нашу думку, перше, що повинні враховувати дорослі, які виховують дитину дошкільного віку - це життєву необхідність гри, як основного джерела знань, навичок і гарного настрою.

 


Пропонуємо вам ознайомитись з дидактичною грою «Чарівні палички» 

Гра для дошкільника – справжнє життя зі своїми радощами і прикрощами. Водночас вона для нього вільна діяльність, адже грає дитина без примусу, із задоволенням. Найперша цінність гри у тому, що в ній дитина легко засвоює те, на що в інших умовах потрібно витрачати значні зусилля.

На нашу думку, перше, що повинні враховувати дорослі, які виховують дитину дошкільного віку - це життєву необхідність гри, як основного джерела знань, навичок і гарного настрою. 

Гра « Чарівні палички» допомагає малюкам пізнавати світ, фантазувати, мислити, «малювати» картини з допомогою паличок чотирьох кольорів та напівмісяців червоного, жовтого, синього та зеленого кольорів, які виготовлені із тканини з липучками на кінцях та по середині. Палички гнучкі, м’які, легко фіксуються на чорному тлі ( ковролін).

Завдання гри тісно пов'язані із сенсорно-пізнавальними про-спрямовані не тільки на ознайомлення дітей з сенсорними еталонами (кольором і формою), а й на розвиток творчості, уяви, асоціативного мислення. Малюкам пропонується прослідкувати за змінами в природі протягом року, пригадати особливості будови об’єктів природного та рукотворного світу, пізнати світ космосу, закріпити геометричні фігури, цифри, букви. Дидактичні та творчі завдання наштовхнуть дітей на бажання передавати свої враження від пізнання навколишнього світу в творчих роботах, проявити вміння, фантазію під час створення картин за допомогою чарівних паличок та напівмісяців.

Практичність гри полягає в тому, що її можна використовувати на комплексних, інтегрованих заняттях з усіма дітьми, підгрупою, в індивідуальній роботі та у повсякденному житті.

 

Творчі завдання

«Сторінки календаря»

Мета: формувати у дітей уміння виділяти в об’єктах спостереження істотні ознаки та на основі цих умінь вчити створювати різні об’єкти природного та рукотворного світу з паличок та напівмісяців, співвідносячи зображення з певною порою року в природному середовищі або з групою предметів в рукотворному світі.

Продовжувати вправляти в роботі з паличками, розвиваючи дрібну моторику рук.

Розвивати творчість, креативність спостережливість, асоціативність мислення. Виховувати інтерес до творчої діяльності.

Хід гри.

Група малят за домовленістю з паличок та напівмісяців створюють «сторінку з календаря» з зображенням об’єктів живої та неживої природи чи рукотворних предметів, які асоціюються у них з певною порою року. Наприклад: сніжинка, снігові кучугури – зима, ялинка – новий рік, тюльпани – весна, метелик - літо. Предмети рукотворного світу пропонуються як ускладнення, тому що важче асоціюються з певною порою року. Так, наприклад, м’яч ми асоціюємо з літом, а лижі з зимою. Інша група дітей намагається впізнати зображений об’єкт, назвати відповідну пору року, обґрунтувати свою відповідь.

 

 

«Математичне королівство»

Мета: Вчити створювати з паличок та на півмісяців геометричні фігури, цифри, правильно їх називати, вказувати колір. Розвивати творчість, увагу, виховувати спостережливість. 

Хід гри.

Дітям пропонують утворити з паличок та напівмісяців певні геометричні фігур, а вже з них викласти математичне королівство – дороги, фортеці, будинки, машини тощо.

 

 

«Парад планет»

Мета: закріпити знання дітей про планети сонячної системи, їх місцезнаходження одна відносно іншої, чітку траєкторію руху. Вправляти в умінні створювати більші і менші кола різного кольору. Розвивати увагу, пам'ять. Виховувати інтерес до пізнання навколишнього.

Хід гри.

Для закріплення знань про сонячну систему запропонувати дітям скрутити з паличок сонце, планети і вишикувати їх в правильній послідовності. Як ускладнення можна запропонувати малюкам доповнити небесний простір іншими космічними тілами (ракети, комети тощо) і розповісти про них.

 

 

«Логічний ланцюжок»

Мета: вчити співвідносити кольори з певним об’єктом та явищем природи. Розвивати асоціативне мислення, спостережливість, увагу, сприяти розвитку активного словника малят. Вправляти в умінні скручувати з паличок кільця та з’єднувати їх між собою в один ланцюжок.

Хід гри.

Вихователь пропонує малятам створити ланцюжок для зими, весни, літа та осені.

Дитина вибирає паличку з мішка, називає її колір і розповідає, що у природі такого кольору, наприклад, взимку має жовтий колір: жовте взимку сонечко, сніг виблискує жовтим кольором на жовтій рукавичці, жовте пір’я на животику синички, що клювала сало біля годівнички тощо. Лише після відповіді дитина чіпляє свій фрагмент ланцюжка.

 

«Подорож краплинки»

Мета: Формувати поняття дітей про воду як складову живої природи, кругообіг води в природі. Вчити відслідковувати причинно – наслідкові зв’язки. Розвивати дрібну моторику рук, окомір, увагу, спостережливість. Виховувати інтерес до пізнання навколишнього.

Хід гри.

Запропонувати дітям пригадати де присутня вода та скрутити з паличок та напівдуг ці об’єкти: крапелька, сніжинка, калюжа, море, бурулька, зелений листочок, жовте яблуко тощо. Обґрунтувати свій вибір.

З допомогою крапельки, хмарки показати кругообіг води в природі, обіграти це як подорож.

 

Дидактичні завдання

«Знайди своє місце»

Мета: Вчити порівнювати предмети за кольором, довжиною; групувати палички та напівмісяці за даними ознаками, порівнювати їх між собою. Навчити дітей прийомам дотикового обстеження; розширювати активний словник дошкільників якісними прикметниками гладкий, шорсткий, гнучкий, назвами кольорів. Розвивати увагу, мислення.

Хід гри.

Вихователь звертає увагу дітей на різнокольорові палички і напівмісяці. Пропонує обстежити їх на дотик: палички шорсткі, а напівмісяці гладенькі.

Потрібно назвати якого вони кольору, чи однакові за розміром. Оглянути мішечки для паличок, якої вони довжини. Далі малюкам пропонують поскладати палички відповідно до кольору мішечка.

 

«Що уміють палички?»

Мета: познайомити з властивостями паличок, допоміжними елементами (липучки), що є на паличках, які допомагають закріпити їх на чорному тлі; вчити скручувати палички різними способами; розвивати моторику рук, фантазію, окомір.

Хід гри.

Вихователь знайомить дітей з властивостями паличок: вони згинаються, скручуються, з допомогою липучок фіксуються різні положення. Спочатку малюки самостійно працюють з паличками, скручують їх в довільній формі. Далі вихователь показує, як скрутити певний об’єкт.

 

«Природний та рукотворний світ»

Мета: Вчити дітей розрізняти і називати предмети природного та рукотворного світу. Вправляти в умінні звужувати поле пошуку від загального поняття до конкретного і навпаки, групувати предмети за їх призначенням. Удосконалювати вміння викладати різні об’єкти. Розвивати фантазію, образне та логічне мислення, мовлення. Виховувати інтерес до пізнання навколишнього світу.

Хід гри.

Дітям пропонують викласти певний об’єкт. Дитина обирає - це буде предмет з природного світу чи рукотворного, потім називає групу до якої він належить. Малюк сам називає безпосередньо предмет або діти вгадують його (за принципом гри «данетка» по ТРВЗ).

Наприклад. «Я хочу викласти предмет, який відноситься до рукотворного світу, це водний транспорт… так це корабель!

Гра може бути організована в зворотному порядку: дитина спочатку викладає певний об’єкт, а вже потім розповідає до якої групи він належить і до якого світу.

Наприклад. 

- Діти що виклав ваш друг? 

- Помідор і огірок. 

- Як назвати одним словом?

- Овочі.

- Це рукотворний світ чи природний?

- Природний, відноситься до живої природи.

 

Дитячий навчальний заклад №28 - 2020 рік. Всі права захищені.
Download Joomla Templates